ЛИЧНИ
ИЗВЕШТАЈ О
СТРУЧНОМ
УСВРШАВАЊУ |
||
Наставник,
стручни
сарадник |
|
школска
година |
|
||
Назив
установе |
|
|
Радно
место |
|
Стручно
усавршавање
ван установе
Облик |
Назив/тема |
Организатор |
Улога |
Место
и време |
Компетенција,
приоритети,
број уверења |
Бодови |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Стручно
усавршавање
у установи
Облик |
Назив
/ тема |
Организатор |
Улога |
Место
и време |
Доказ |
Бодови |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Самовредновање
Компетенције
које сам
унапредио/ла
у току ове
године |
|
Облици
који су
планирани, а
нису
остварени |
|
Облици
који нису
планирани, а
остварени
су |
|
Напомена
|
|
|
|
место
и датум |
|
потпис
наставника /
стручног
сарадника |
Облици
стручног
усавршавања
I На нивоу
школе у
оквиру
својих
развојних активности:
угледни
часови са
анализом и дискусијом;
излагања на
састанцима
стручних органа са
анализом и
дискусијом о
семинарима,
приказ књиге,
приручника,
дидактичког
средства,
стручног
чланка,
истраживања,
студијског
путовања,
стручне посете;
остваривање
истраживања, образовно-васпитних
пројекта
у школи;
програма од
националног значаја;
програма
огледа;
облика
стручног усавршавања
у школи.
II Одобрени
програми
сталног
стручног
усавршавања
који се
реализују
као обуке и
одобравају
се по
процедури за
акредитацију
(МП, ЗУОВ),
домаћи и
међународни.
III Акредитовани
програми
високошколских
институција
који се
реализују
као облици доживотног
учења.
IV Стручни
скупови:
конгрес, сабор,
сусрети и
дани,
конференција,
саветовање,
симпозијум,
округли сто,
трибина.
V Летње и
зимске школе
– размена
искуства и обично
траје дуже
од 3
дана.
VI Стручна
(ради знања и
искуства у
оквиру струке)
и студијска
путовања
(ради знања и
искуства за
конкретан
посао) – не
подлеже
пријављивању
и одобравању,
не добијају
се сати,
подноси се
извештај
ономе ко је
упутио
запосленог
на пут.
Организатор
Образовна
установа, МП,
ЗУОВ, стручно
друштво и
друге
организације
регистроване
за образовну
делатност. На нивоу
школе наводи
се име
појединца,
тима, актива
или тела и
органа школе (подразумева
се да је
школа иза њих).
Улога
Аутор,
реализатор, предавач /
излагач,
организација,
координација, слушалац /
посматрач/
пратилац.
Доказ /
уверење
За
све наведене
активности и
облике потребан
је доказ. За
активности
на нивоу
школе довољан
је записник,
извештај и
слични акти који
су усвојени
на Наставничком већу,
Школском
одбору. За
одобрене
програме
(акредитоване,
стручне
скупове,
програме
доживотног
учења, зимске
и летње
школе) добијају
се уверења
о похађаној
обуци,
програму. За
стручна и
студијска
путовања
доказ је
извештај
који
појединац
подноси
институцији која
га је упутила
на њега.
Бодовање
За
акредитоване
облике
стручног
усавршавања -
обуке
добијају се
уверења о
похађаном
програму стручног
усавршавања
који може
носити
највише 24
сата (1
сат = 1 бод),
а штампају се
на
прописаном
обрасцу
светлоплаве
позадине. За
стручне
скупове
добијају се
светлозелена
уверења (1
дан =
1 бод).
Летње и
зимске школе
такође
пролазе кроз
процес
одобрења и
издају се
уверења. За
похађане
програме
доживотног
учења (новине
у струци које
преносе
високошколске
установе)
добијају се
бела уверења
са ЕСП
бодовима (1 ЕСП бод = 25
сати).
Сваки
запослени
дужан је
током
школске године
да има 44 сата
различитих
облика
стручног
усавршавања
на нивоу
установе. У
зависности
од
улоге коју
има у том
облику (аутор,
реализатор,
координатор,
излагач, слушалац
/ присуство
запослени
могу донети
предлог
колико сати
носи
одређени
облик и улога
у њему.
Све
активности у
наведеним
облицима
стручног
усавршавања
и њихово
вредновање
чине портфолио
запосленог.
Поред
наведених
облика, запослени
може да има и
неке друге,
непоменуте
облике
стручног
усавршавања .
За њих не
добија
прописана
уверења, него
нека друга
или их уопште
не добија,
али некакв
доказ мора
да постоји:
позивница,
записник,
списак учесника,
слика, линк
до неког
сајта са именом
запосленог
као чланом,
учесником,
излагачем,
уредником,
сарадником и
сл. То
могу бити:
различити
облици неформалног
учења (учења
или
подучавања у
неформалној
групи),
учешћа у
пројектима
на ширем
нивоу од
школе…